مهندسی مکانیک دانشگاه خلیج فارس

آموزش نرم افزار ها, کتب و جزوات دروس مهندسی مکانیک , مقالات مربوطه و غیره را در این سایت ببینید

مهندسی مکانیک دانشگاه خلیج فارس

آموزش نرم افزار ها, کتب و جزوات دروس مهندسی مکانیک , مقالات مربوطه و غیره را در این سایت ببینید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
طبقه بندی موضوعی
نویسندگان

در این پست , برنامه روش های مختلف درون یابی چون لاگرانژ و نیوتون را به انتشار می گذارم. امیدوارم که مفید واقع شوند.


رمز تمام فایل ها : aliashouri


برنامه ی جامع تمام روش های درون یابی به زبان متلب      

برنامه ی درون یابی به روش لاگرانژ به زبان متلب              

برنامه ی درون یابی به روش نیوتون به زبان متلب              

نظرات  (۱۳)

فقط شرمنده میشه گزارش روش لاگرانژ رو برام بفرستی خیلی خیلی برام واجبه هاا دمت گرم
پاسخ:
سلام
برنامه به این طور است که تعداد معلوماتی که از جدول را دارید مثلا 5 تا هست شما عدد 4 را وارد کنید. سپس به اندازه ی 5 تا مقدار و چواب مقدار را وارد کنید.
سپس تابعی به شما می دهد که تابع به روش لاگرانژ هست. در درس محاسبات عددی توضیح داده شده است.
سپس مقداری که جواب آن مجهول است را برایش می فرستید و جواب مقدار را برحسب مقدار به شما می دهد.
مرسی آقا خیلی کمکم کرد برنامتون واقعا ممنون
پاسخ:
خواهش می کنم.
سپاس گذارم که وبلاگ خودتون را بازدید کردید.
با سلام روش درونیابی (گرگوری نیوتن)اگه لطف کنید بسیار ممنون میشم
پاسخ:
با سلام
ان شا الله تا آخر هفته ی بعد می گذارم.
واقعا عالی و کامل بود بهترین و قشنگ ترین برنامه ای که برای این موضوع دیدم بقیه ی جاها یا ضرایب رو فقط داشتن یا فقط پلات رو ، ولی این برنامه کامل هم تابع رو میده هم نقطه ای اگه بخوایم برامون درون یابی میکنه خیلی عالی مرسی مرسی مرسی مسی
با سلام اگر لطف کنید برنامه روش درونیابی نیوتون روی نقاط هم فاصله و روش گرانیگاهی روی نقاط غیرهم فاصله را بگذارید خیلی ممنون میشم(خواهشا خیلی واجبه)
پاسخ:
سلام
این روش هایی که فرمودید، را تا کنون نخوانده ام و تئوری آن را نمی دانم.
ان شا الله تابستان و سر فرصت روی ان مطالعه خواهم کرد و برنامه آن را خواهم گذاشت.
سلام
روش درونیاب نیوتن روی نقاط غیر هم فاصله و گرانیگاهی روی نقاط هم فاصله را اگه امکانش هست بزارید.
پاسخ:
سلام
این روش هایی که فرمودید، را تا کنون نخوانده ام و تئوری آن را نمی دانم.
ان شا الله تابستان و سر فرصت روی ان مطالعه خواهم کرد و برنامه آن را خواهم گذاشت.
سلام و تشکر از شما. من دنبال بهترین روش برون یابی هستم. تعدادی داده دارم و میخوام با بهترین روش برون یابی با مرتبه بالا و خطای کم برون یابی را انجام بدم. لطفا راهنمایی بفرمایید چه باید بکنم و از چه روش ها و نرم افزارهایی می توانم کمک بگیرم.
پاسخ:
سلام
برنامه های و روش ها برای درون یابی بسیار بسیار زیاد هستند طوری که هر کسی که دیده کاری برای انجام دادن نداره و حوصله اش هم سر رفته، نشسته یک روش درون یابی نوشته
از نرم افزار های EES و matlab بگیرید تا همان اکسل خودمان می توانند انجام دهند.
به نظر بنده با یک ریاضی دان متبحر در این زمینه مشورت کنید.
موفق باشید
سلام. خیلی ممنون از زحمات شما.پ

ببخشید سوالی داشتم. قسمت وارد کردن xi و fi ، که میگه این موارد رو وارد کنید. باید دونه دونه وارد کنیم ؟ یا میشه یک بردار رو به ازای هر کدوم از این موارد لود کرد؟ چون من به ازای هر کدومشون یک بردار رو لود کردم ولی باز میگه xi وارد کنید ... ! چطور هست ؟
پاسخ:
سلام
این برنامه قدیمی هستش و هنوز فرصت به روز کردنش را پیدا نکردم
بعله .. همان طور که در اول برنامه نوشته شده، باید مقدار درایه ها را یکی یکی وارد کنید. از چپ به راست
منظورم این هست:
من دو بردار به اندازه 661*1 ، با نام های speed_vector و gearnumber_vector دارم و وقتی اینطور وارد می کنم:
('Enter your data of xi : load('speed_vector.mat
('Enter your data of fi : load('gearnumber_vector.mat
آیا به این صورت درست هست ؟

من میخواستم قبل از اینکه از برنامه شما استفاده کنم از دستور interp1 استفاده کنم. در واقع من دو بردار سرعت و شماره دنده دارم و یک بردار سرعت جداگانه هم دارم که به ازای مقادیر اون ، میخوام یک بردار شماره دنده جدید رو پیدا کنم (درونیابی کنم) منتها با این Error مواجه میشم :
The grid vectors are not strictly monotonic increasing.

خیلی ممنون میشم کمکم کنید . تو پروژه م گیر کردم :((
پاسخ:
برای این کار باید به صورت ماتریس وارد کرد و نه درایه به درایه ... این امر در برنامه جدید که نوشته ام امکانش هست ولی هنوز فرصت به روز کردن آپدیت وبلاگ را پیدا نکردم.
سلام ببخشیید اگه من داده تکراری داشته باشم مثلا
x=[2,3,2,5]
y=[3,6,9]
حالا با روش لاگرانژ تابع رو به صورت inf میده
میخاستم بدونم کلا نمیشه اگه x تکراری داشته باشه انجام داد و در چنین حاتلی پیکار باید کرد؟؟
ممنون از شما
پاسخ:
سلام. بنده تا کنون چنین حالتی را امتحان نکردم. البته ماتریسی که شما وارد کردید، به لحاظ تعداد داده ها برابر نیستند.
اون y=[3,6,9,4]
سلام
در روش نیوتن داده ها که وارد میشه فرمول رو نمیده و ارور میده
مشکلی داره؟
  • سید محمد س س
  • سلام
    آقا خداقوت
    برای یکی از دوستان که تمرین میخواست حل کنه و اینو هرچی تلاش کرده بود، نتونسته بود، فرستادم
    ممنون

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی